top of page

איך שומרים על הציוד?

עודכן: 17 בינו׳ 2022

ציוד הלחימה וציוד המיגון שלכם נועד לשמור עליכם ועל הפרטנר שלכם באימון מפני פציעות. כפפות איגרוף מרופדות שומרות עלינו מזעזועים וחבלות ידיים, מגיני רגליים שומרים על הרגליים והקרסול, חותלות ישמרו על עצמות ושורש כף היד ומגיני אשכים... ובכן... כן... גם שם צריך הגנה...


אבל איך שומרים על הציוד ששומר עלינו?


אחרי שרכשנו ציוד לחימה ומיגון טוב, עלינו לדעת גם איך שומרים עליו. במאמר זה נפרט ונגלה כמה טיפים לשמירה ולתחזוק נכון של ציוד אומניות הלחימה שלכם.


שמירה על כפפות האיגרוף:


כפפות האיגרוף שלכם הן אחד מפריטי ציוד הלחימה השימושיים ביותר, מאותה סיבה יש גם לדאוג לתחזוקה נכונה של כפפות האיגרוף כדי שישמרו לכם וישמרו עליכם לאורך זמן.


1. איחסון ואוורור הכפפות בתום האימון: חשוב לזכור! בתום האימון לא משאירים כפפות איגרוף בתיק! לאחר האימון יש לאוורר את הכפפות במקום המאפשר סירקולציה של אוויר על מנת לייבש אותן. הזיעה מהידיים והחיידקים בה שעוברים לכפפת האיגרוף בזמן האימון הם מקור הריח הרע שניתן להריח בכפפות שאינן מטופלות כראוי. אם יש אפשרות - הניחו את כפפות האיגרוף בחלון, במרפסת או מול מאוורר עד לייבוש שלהן, בכל מקרה אין להחזיר אותן לתיק עד ליציאה הבאה לאימון. חשוב! אין להשאיר כפפות איגרוף לייבוש בשמש ישירה!

2. חותלות (בנדאז'ים) לפני כפפות: לפני ששמים כפפות איגרוף על הידיים יש לחבוש את הידיים בחותלות נקיות ומכובסות.


לחותלות שני תפקידים עיקריים בשמירה על המתאגרף:

- חבישה של כף היד ושמירה על העצמות העדינות שבה ועל שרש כף היד.

- ספיגת זיעה


בדיוק כמו שגורבים גרביים לפני שנועלים נעלי ספורט - כך גם יש לחבוש את היד בחותלות נקיות לפני ששמים כפפות איגרוף. ההגיון הוא פשוט - חותלות אפשר לכבס - כפפות אי אפשר לכבס (תאמינו לי, ראיתי נסיונות כאלו...)


בתום אימון חשוב מאוד לכבס את החותלות - לא ממחזרים חותלות.


3. נקיון הכפפה מבחוץ:


פשוט מאוד - העבירו מגבת לחה ונגבו את שאריות הזיעה מהכפפה בתום האימון. אם יש כתמי דם על הכפפה, אז קודם כל תעבדו קל יותר בספארינג ואח"כ העבירו מגבון אנטיבקטריאלי (קראו את ההוראות והאזהרות שעל המגבונים לפני...).


שמירה על מגיני הרגליים:


מגיני הרגליים שלכם סופגים הרבה זיעה במהלך האימון - טיפול נכון בהם הוא חשוב מאוד.


1. איחסון ואוורור: בדומה לכפפות האיגרוף - לא משאירים מגיני רגליים בתיק בתום האימון. יש לאוורר את מגיני הרגליים במקום המאפשר סירקולציה של אוויר על מנת לייבש אותן. אם יש אפשרות - הניחו את מגיני הרגליים בחלון, במרפסת או מול מאוורר עד לייבוש שלהן, בכל מקרה אין להחזיר אותן לתיק עד ליציאה הבאה לאימון. גם את מגיני הרגליים אין להניח בשמש ישירה.


2. נקיון ושטיפת המגינים:

בניגוד לכפפות האיגרוף, את מגיני הרגליים (רובם לפחות...) יש אפשרות לשטוף. מגיני רגליים ספוג לדוגמא, יכולים אפילו לעבור כביסה עדינה.

לעומתם, רוב מגיני הרגליים לא יכולים לעבור כביסה אך בהחלט יכולים לעבור השריה במים עם מעט אבקת כביסה. קחו בחשבון שייקח להם לא מעט זמן להתייבש לגמרי אז רצוי לא לעשות את זה יום לפני אימון...


שמירה על מגיני השיניים


בעוד ששאר ציוד המיגון נלבש או נקשר על הגוף, מגיני השיניים הם המגינים היחידים שנמצאים בתוך הגוף שלנו - לכן יש צורך לשים דגש רב על הניקיון שלהם.


בתום האימון יש לשטוף את מגן השיניים במים זורמים ובסבון, השתדלו לשמור את מגן השיניים שלכם בקופסת נשיאה ייעודית ולהכניס אותו לקופסא כשהוא יבש.


מדי פעם רצוי לצחצח את מגן השיניים במברשת שיניים ומעט משחה ולתת לו להתייבש לפני איחסון.


זכרו, שימרו על ציוד המיגון שלכם והוא ישמור עליכם.


*הערה חשובה*

ניקיון הציוד ו/או השימוש בחומרי ניקיון שונים הם בגדר המלצה בלבד ובאחריותו האישית של כל מי שבוחר לעשות כך. USO

1,377 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page